.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سردرگمی در بازسازی پیاده روهای ساری
محمد مبرا

شمال نیوز: زیبا سازی شهر ساری مسئله ای است که امروز همگان بر آن اذعان دارند، گرچه برخی از منتقدین آنرا ظاهر سازی می دانند، اما اکثر کارشناسان بر این باور هستند که حق شهروندان است که در کنار مسائل زیربنایی، به زیبایی شهری هم توجه شود.
از طرفی چند سالی است که پیاده روهای خیابانهای اصلی شهر ساری هر چند وقت یکبار با طرحهای متفاوت و بدور از یک طراحی جامع و یکپارچه، بازسازی می شود و این خود بیانگر چند مسئله است:
اول اینکه، چرا قبل از ساخت پیاده روها، مطالعه دقیق و کار کارشناسی، با توجه به شرایط آب و هوا و اقلیمی شهر ساری صورت نمی گیرد تا هر چند وقت یکبار شاهد دوباره کاری در این زمینه نباشیم؟
دوم، چرا در بازسازی پیاده روها، اغلب به چند خیابان توجه می شود؟ این در صورتی است که مردم همه نقاط شهر ساری نیازمند به توجه هستند و پولی که شهرداری محترم صرف هزینه های دوباره کاری می کند، از مالیات و هزینه هایی است که همه مردم شهر پرداخت می کنند.
بعنوان مثال: خیابان معلم ساری، یکی از خیابانهایی است که به جهت وجود ساختمانهای چند ارگان مهم دولتی، در سالهای اخیر شاهد بار سنگین ترافیک است که به ساکنان و کسبه این خیابان تحمیل گردیده، اما وضعیت پیاده روها و زیباسازی این خیابان اصلاً در شرایط خوبی نیست و همین شرایط بد پیاده روها گاهاً مشکلات زیادی را برای مردم پیش می آورد. (شبیه به وضعیت این خیابان در ساری، مثالهای دیگری هم وجود دارد)
سوم، با توجه به اینکه مسئولین محترم شهرداری به جهت بازدید حتماً سفرهایی به دیگر کشورها و حتی نقاط دیگر کشور عزیزمان داشته اند، ملاحظه فرمودند پیاده روهای یک شهر می تواند بعنوان یک شناسه و برند برای آن شهر به حساب آید و خاصیت منحصر به فرد بودن را تداعی کند، طوریکه دیدن تصویری از پیاده روی شهر در هر جای دیگر، معرف و نشانی از آن شهر باشد. نمونه قابل ذکر این مسئله برخی از شهرهای کشور ترکیه است که سنگ فرش خیابانها و طراحی پیاده رو ها، علی رقم اینکه سالها پیش انجام شده و با گذشت سالیان دراز کوچکترین خرابی در آن اتفاق نیافته، تاثیر زیادی نیز در جذب توریست و گردشگر داشته است.

حال این پرسش پیش می آید که آیا ما نیز نمی توانستیم، قبل از اینکه به سرعت (که مطمئناً دقت و کیفیت را فدای خویش خواهد کرد) با بیل و کلنگ بجان پیاده روها بیافتیم، با ارائه یک طرح کارشناسانه از این تهدید
فرصتی برای شهر ساری بوجود آوریم و یکبار برای همیشه مسئله پیاده رو ها در ساری را حل کنیم ؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 آذر 1392
كو گوش شنوا؟
رضا 6 آذر 1392
محمد مبرا بی خیال شو لطفا
نا شناس 7 آذر 1392
ای کاش تحمل نقد پذیری خودمونو بالا ببریم که منشا همه مشکلاتمون همین جنبه برخی مسئولینه که فکر میکنند اگه بهشون نقد بشه یعنی بهشون ناسزا گفته میشه در صورتی که پشت این نقدها کلی وقت گذاشته میشه و معمولا راهگشا و مشاور رایگان خیلی از مشکلات همین منتقدین هستند
نا شناس 9 آذر 1392
مشكل اينجا است كه مديريت شهري از نظرات شهروندان استفاده نميكند و آنها رامشاركت نميدهد و يا نظر سنجي نميكند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.